2009. október 23., péntek

Erősítők (Pótlás)

Mivel tegnap egy 40 órás ébrenlét, annyira kiütött, hogy elaludtam és nem tudtam megírni a bejegyzésemet, ezért ma pótlom.
Na igen, eddig írtam már gitárokról, egyéb hangszerekről, de nem írtam, hogy mivel csalogatok hangot ki az elektromos gitárjaimból.
Az első erősítőm egy kis Sony hordozható erősítő volt. Egy tenyérben elfért, semmiféle hangszóró nem tartozott hozzá, ezért bármire rá lehetett kötni. Elég gagyi volt, de arra, hogy gyakoroljak tökéletesen megfelelt. Sajnos képet nem találtam róla.
A következő erősítőm már egy igazi szép darab volt, sokáig spóroltam rá, hogy meglegyen. Ez egy Marshall JCM600-as kombó volt, mely még mindig meg van. Azért tartottam meg, hátha egyszer újból lesz valami nagyobb élőzenei próbálkozásom, vagy esetleg Rise of Day élő, akkor ne legyen probléma színpadi kiállás. Miután megvettem és kipróbáltam hihetetlen hangzásbeli különbségek értek (biztos azért is, mert csöves). Az a hangerő, a hangtisztaság és az élmény mai napig felejthetetlen számomra.

Miután elkezdtük az Indicta-t úgy gondoltam, hogy itthoni gyakorlásra nem kellene mindig a nagy csöveset használni, mert a család és a szomszédok sem örültek kifejezetten neki, ezért vettem egy Marshall MG10CD kicsi tranzisztoros kombót. Ez csak 10 Watt-os és tökéletesen megfelelt-megfelel az itthoni használatra. Mai napig ezen gyakorlok és ötlöm ki a dalokat. :)
Az utolsó képen látszik, hogy milyen kicsi.
A távlati terveim között szerepel, hogy szert tegyek egy olyan erősítőre, amely tényleg nagyon profi. Vagy egy Orange vagy Mesa Boogie között gondolkozok, de ez attól is függ, hogy lesz e későbbiekben lehetőségem élő zenét játszani másokkal. Ha nem, akkor értelmetlen beruházni ennyi pénzt feleslegesen.
Basszuserősítőm nincs, talán majd egyszer veszek, de mostanában számítógépre kötve Guitar Rig-gel használom, mint amikor a felvételeket készítem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése