2009. október 23., péntek

Filmzenék

Nem tudom, ki hogy van vele, de én nagyon szeretem a filmzenei albumokat. Szerintem ez a műfaj mármár vetekedik a klasszikus (komoly) zenével, sőt, néha egyes darabok túl is szárnyalják, de ez csak az én véleményem. Épp most is egy James Newton Howard darabot hallgatok. Mellesleg, némelyik post-rock banda is, például a Mono is sok hasonló dolgot ültet bele a dalaiba. Kifejezett nagy kedvencem Thomas Newman, ő a zongorás témákban utánozhatatlan, de az előbb említett James Newton Howard, Hans Zimmer, John Williams is rengeteg nagyon jó dalt írt.
Aktuális kedvenceim Bear McCreary és Daniel Licht, ők sorozatzenéikkel lettek ismertek. (Battlestar Galactica, Dexter)
Philip Glass-t nem említettem, ő is sok filmzenét írt (melyek elképesztően jók), de több a modern klasszikus darabja, mellyel járja a világot, tavaly Budapesten is fellépett.
Alábbiakban néhány dal a fent említett zeneszerzőktől.

Thomas Newman:


James Newton Howard:


Hans Zimmer:


John Williams:


Philip Glass:

2 megjegyzés:

  1. Hmm erre a Thomas Newman számra emlékszek a filmből. :) A John Williams valóban beleillene egy komolyzenei válogatásba. Glass-tól pedig ez a kedvenc darabom.:D Már csak Tiersen úr hiányzik...:)

    VálaszTörlés
  2. Ohhh... tényleg, őt most kifelejtettem, no de legközelebb biztos kinyolatkoztatok tőle is valamit. :)

    VálaszTörlés