2009. október 25., vasárnap

Netlabel-ekről

Napjainkban egyre többen zenélgetnek házilag úgy, mint én, majd töltik fel Space-re (mintha a Fish! dalt idézném [:)]). Ezzel nincs is baj. Ha egy kicsit szemfülesek, akkor keresgélnek és találhatnak kiadókat, netlabel-eket itt-ott. Jómagam is rengeteg kiadót és label-t jelöltem be (a fent említett oldalon), és volt is eredménye, mert így jött annak idején a Poison Tree-s megkeresés is, de a Chromechoes és az Acoustic Firework-höz is, így csatlakoztam. Magyarországon sajnos nincs túl sok netlabel, de külföldi viszonylatban egyre több van, és sok is alakul. Itthon jelenleg csak a Chromechoes-t tudom mondani, mely mindenféle alternatívabb stílust képvisel, mert a többiek főként csak elektronikus-zenével foglalkoznak. Egyébként nem is írtam, de most kifejtem egy kicsit a netlabel-ek funkcióit. Elsősorban ismeretlen, kezdő előadóknak ad egy internetes megjelenést, ahol elérhetővé teszik a műveiket és a kontaktjaikat.
Ez azért jó, mert külföldön, meg szerencsére már itthon is, egyre több blog és újság böngészi ezeket az oldalakat és írnak az ott megtetszett alkotókról. Mellesleg nem csak a zenében, hanem irodalomban és egyéb műfajokban is egyre több label van.
Ja igen, többnyire Creative Commons licensz alatt kezelik a műveket, mely azt jelenti, hogy bárki letöltheti, de hasznot nem szerezhet belőle. Összegezve, szerintem nagyon hasznosak, nélkülük sok mindenkiről nem is hallanánk.
Ráadásként a fent említett Fish! dal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése